תפריט
מוצרים

[מישלן] שותפות ליצירת הנעליים הטובות ביותר

[מישלן] שותפות ליצירת הנעליים הטובות ביותר
מישלן ובבולאט עבדו יחד בשיתוף פעולה הדוק מאז 2003 על מגוון ההנעלה הגדל של Babolat. יחד, לשתי החברות הצרפתיות, ששתיהן נוסדו בסוף המאה ה-19 - Babolat ב-1875, מישלן ב-1889 - יש מטרה אחת: יצירת נעלי ספורט הטניס המושלמות.

על פני השטח, ייתכן שלאחת מחברות ספורט הטניס מהוותיקות בעולם ואחת מיצרניות הצמיגים הגדולות בעולם אין יותר מדי במשותף. אבל ההבנה של מה שקורה כששחקן טניס רץ ונע על משטח היא שמסבירה מדוע Babolat ו-Michelin, שתי חברות צרפתיות אייקוניות, הפכו לשותפים מושלמים - שיתוף פעולה שעזר לשתיהן להפוך למובילות בתחומן.

"עם מישלן ראינו הזדמנות חזקה ליצור קשר בין צמיגים למשטחים שבהם אנחנו משחקים ספורט מחבט", אומר גיום דיארד, מנהל הנעלה עולמי ב-Babolat. "מישלין מומחית בניהול חיכוך בין שני משטחים, בין הכביש לצמיג".

אותו עיקרון חל על הנעלה בספורט מחבט כגון פאדל, טניס ובדמינטון. מגרשי פאדל יכולים להכיל חול, בדמינטון מצריך סוליות ספציפיות בתוך הבית, בעוד שטניס משוחק בעיקר על מגרשי חימר, דשא או מגרשים קשיחים.

"אתה צריך למצוא את האיזון הנכון בין האחיזה של סוליית הנעל למשטח שאתה משחק עליו", אומר דיארד. "בין אם אתה משחק על מגרש קשה, חימר, דשא או בתוך הבית, אתה לא יכול לקבל את אותו סוג של מתחם כי הצרכים והיתרונות עבור השחקנים אינם זהים".

בבולאט ומישלין החלו לעבוד יחד ב-2003, כאשר בבולאט רצתה להוסיף הנעלה לפורטפוליו שלה, שכלל כבר מחבטים, תיקים, גידים, כדורים ואביזרים. Babolat הגיע למסקנה שיש היצע הנעלה מוגבל במיוחד לטניס והחליט לפתח נעל טניס של 100%. שחקנים נזקקו לנעל מותאמת לתנועות הרוחב החזקות של הטניס מבלי לפגוע בעמידות. הצוות יצר קשר עם מישלן, לאור מומחיותו בניהול מגע עם הקרקע באמצעות צמיגים.

הודות לשותפות, "מותג מישלן מגיע ליותר צרכנים שכמו צרכני צמיגים דורשים ביצועים אמינים בנקודת המגע עם הקרקע", אומר איאן רתרפורד, מנהל נעליים גלובלי במישלן.

העבודה עם מישלין, מומחה עולמי בטכנולוגיות אחיזה, העניקה ל-Babolat תובנה ייחודית לגבי מה קורה כאשר גומי פוגש קרקע.

צורת הזיז

"כשאתה מסתכל על צמיג, יש לו צורה ספציפית, תלוי במה שהוא עושה", אומר גיום דיארד. "זה אותו דבר עבור סוליית נעל. אז אנחנו עובדים על צורת הזיז, בהתאם לאן ואיך כף הרגל נעה, כדי לתת את התנועה והאחיזה הכי טובים שאפשר במקום הנכון לרגע הנכון. אנו עובדים על פתרונות שונים המבוססים על משטחים שונים כדי לוודא שנעלי Babolat תמיד מספקות חוויה פנומנלית כשאתה משחק".

זיזים הם חריצים עמוקים בתבנית, כמו משטח של צמיג, אבל במקרה של נעל תבנית הזיזים נועדה לספק את הדריסת הרגל הדרושה.

 

 

"הדוגמאות של הזיזים שונות בהתבסס על המקום שבו הם ממוקמים על הסוליה", מוסיף דיארד. "הם קרובים יותר זה לזה בחלק הפנימי של הנעל כי זה החלק של הסוליה שחווה הכי הרבה חיכוך. אנו עובדים על פתרונות שונים המבוססים על משטחים שונים כדי לוודא שאנו תמיד נותנים לשחקן את מידת האחיזה הנכונה.

"אבל מדובר על יותר מסתם אחיזה - זו גם התנועה הספציפית מאוד הדרושה לטניס, במיוחד המהלכים הרוחביים. קח את הסוליה החיצונית הייחודית בצורת S על נעל הטניס Jet, אשר עוצבה על ידי מישלן כדי לספק לשחקנים תנועה ללא תחרות, מתיחה ועמידות".

הידע הרב של מישלן בקריטריונים לביצועים של צמיגים, כולל אחיזה, הועבר להנעלת Babolat. "במקרים מסוימים אנו דורשים אחיזה חזקה ומיידית ובמקרים אחרים בדיוק את רמת האחיזה הנכונה בזמן ההחלקה", אומר איאן רתרפורד. "זה משפיע על ניסוח תערובת הגומי, שבו למישלין יש מומחיות. מלבד אחיזה, מישלן מובילה בביצועים נגד שחיקה לצמיגים ומומחיות זו רלוונטית גם עבור Babolat.

"ענפי מחבט שונים, שמשחקים על משטחים שונים, על ידי סגנונות שונים של שחקנים, דורשים נעליים שינועו בצורה שונה ולכן, למשל, איזון ביצועים שונה בין אחיזה ויכולת החלקה".

סוליות מישלן משמשות כמעט בכל דגם של נעלי Babolat. התוצאה האחרונה של שיתוף הפעולה בין השניים היא ה-Jet Mach III, שדיארד מתאר כ"שדרוג מלא של הסוליה עם מישלן".

מה עבד ומה לא

דיארד מוסיף, "למדנו את ה-Jet Mach II: מה עובד, מה לא עובד, איך הבלאי של הנעל מתרחש. ואז למדנו איך השחקנים שיחקו, מה היו נקודות הלחץ, מה היו המקומות שבהם הדריכה או הזיזים היו צריכים יותר צפיפות, איפה הם צריכים פחות צפיפות, איפה אנחנו צריכים יותר אחיזה או פחות אחיזה, איך זה נשחק החוצה לאורך זמן? עם ה-Jet Mach III, ייצרנו את הסוליה בצורה הטובה ביותר, כשהזיזים ממוקמים בדיוק היכן שאתה צריך אותם".

כמו כל מערכת יחסים, הצלחת השותפות תלויה באינטראקציה בין האנשים. בהקשר זה, Babolat ו- Michelin פועלים כמעט בצורה חלקה.

"שתי החברות נלהבות ממה שהן עושות ולשתיהן יש תרבות חזקה סביב חדשנות ואיכות גבוהה של ביצועי המוצרים שלהן", אומר ראתרפורד. “במקרה של הנעלה ספציפית, ההתמקדות של Babolat בביצועי הסוליה המותאמת למשטח והשימוש בנעל משתלבת בצורה מושלמת עם ההתמקדות של מישלן בביצועי צמיגים המותאמים למשטח הקרקע ולסוג הרכב והשימוש באותו רכב. ”

"למרות שמדובר בשתי חברות", אומר דיארד, "אנחנו באמת מרגישים שאנחנו חלק מאותו סיפור כשאנחנו מדברים על מה שאנחנו עושים. זה מרגיש כאילו אנחנו באותה חברה, למרות שאנחנו לא. זה משהו שמצאתי ממש מפתיע ובו בזמן, ממש נהדר, כי ככה אנחנו יכולים לעשות את מה שאנחנו יכולים לעשות היום".

חזור